En härlig promenad!

God middag!

Startade dagen med en morgonpromenad på lite drygt 1,5 timme, lite blåsigt men skönt! Vet inte riktigt om jag känner mig bättre eller sämre i halsen idag, börjar känna av lite huvudvärk också. Förhoppningsvis är det bara vätskebrist eller ett tecken på att det strax är dags att äta igen, haha. Får avvakta lite i alla fall med träningen och se hur jag mår sen.

På tal om att promenera är jag riktigt sugen på att utöka min träningsgarderob lite. Jag tror att de flesta har sett reklamen för Reebok's nya skoserie "EasyTone", det har även varit lite skriverier då inslaget fokuserar på en rumpa. Hur som helst så är jag nyfiken på om detta verkligen fungerar och vill så fort som möjligt införskaffa mig ett eget par.


Bild: Reebok


Så här skriver Reebok själva i en reklamannons:


" Här är skon som hottar upp höstpromenaden – och hjälper rumpan att jobba upp till 28 procent mer.

– Jag använder dom hela tiden, säger Bounce-dansaren Jennie Widegren.


En tur på sandstranden är både avkopplande och ansträngande för kroppen – som får jobba ordentligt under promenaden. Reebok Easytone skapar samma känsla i höstrusket – och hjälper dig att bränna fett.

Hemligheten bakom Easytone är två inbyggda bollar, bak på hälen och under främre delen av skon. De passar bäst till vardagsanvändning och till gymmet.


– Ryggen och benen får jobba extra med skorna på. Det är som att stå på en balansplatta, säger Jennie Widegren.

Undersökningar Reebok gjort visar att musklerna i rumpan aktiveras upp till 28 procent mer i Easytone än i vanliga skor.

– Lägg in några knäböj under promenaden också så får du lite extraträning, säger Jennie ".



Hittade precis en artikel om skorna där det rubriceras som "månadens hälsobluff", går att läsa HÄR.


Kommentarer
Postat av: » P H O T O L E N S

SVAR: Tack så mycket! :)

2010-05-12 @ 15:14:03
URL: http://photolens.blogg.se/
Postat av: m a t i l d a

svar; jag hade hoppats på att det skulle ha blivit bättre, men icke. har iallafall fått komma hem från sjukhuset nu :)

2010-05-12 @ 15:27:13
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: LORISSA

sv: Jag äter nästan aldrig där själv, men när jag gör det så blir det McFish eftersom jag inte äter kött ^^



Är det på grund av att du är intresserad av träning och hälsa som du äter där mer sällan eller? :)

2010-05-12 @ 16:51:55
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: therese

min mamma har de skorna, hon är ute och går mycket varje dag så hon tänkte testa dom då. och jag har prövat dom, det är ju klart man märker att de ökar träningen eftersom man måste balansera och då spänner man musklerna mer. :)

2010-05-12 @ 22:47:32
URL: http://thereseekegren.blogg.se/
Postat av: Vilhelmina

Jag skulle inte lyssna för mycket på den bloggartikeln som du länkade till längst ner om jag var som du. De har sin egen agenda som de försöker promota (med mycket bristande vetenskaplig evidens bakom dessutom) så att de klankar ner på allt annat ingår i deras strategi. Det är klart att det blir att man jobbar mer om man måste balansera mer, och då förbränner man ju mer också. :)

2010-05-19 @ 23:48:00
URL: http://vilhelminaullemar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback