Motimate.se

God förmiddag!

Igår tittade jag runt lite i App store's utbud, jag sökte på "hälsa" och hittade "Motimate", träningshjälp på internet och i mobilen.


"Att hitta rätt samspel mellan träning och kost är viktigt för graden av ditt välbefinnande. Men utan rätt motivation är det en tuff uppgift. För det är lätt att påbörja en förändring, men det kan vara svårt att fullfölja den eftersom det tar tid att ändra en vana. Därför ger vi på Motimate alla de tre stegen: Träning, Kost och Motivation. Vi ger dig dem, i din mobil och på webben. Och tar dig hela vägen, fram till ditt mål!

För dig som har en iPhone har vi utvecklat en applikation som bl.a. ger dig dagens schema, dagens motivationstips, dagens kosttips, övningsbeskrivningar och dagens inköpslista. Mao den information som är väsentlig för din dagliga träning. Du kan t.o.m. spela upp alla våra träningsvideos via mobilen. Sök på motimate i App Store.

Med Motimate i din mobil kan du träna var du än är. Du får helt enkelt en personlig tränare i din mobil oavsett om du är på gymmet, hemma eller ute i löpspåret.
Ladda ner ditt favoritpass eller din löprunda i mobilen och utmana dig själv. Motimates coacher ger dig dagliga tips om träning, motivation och kost. Du får text sms med länk till filmer och dagenstips med Paolo, Elizabeth och Inyang".

Källa:
motimate.se

Jag har precis registrerat mig på hemsidan och har nu möjlighet att använda tjänsten kostnadsfritt i 10 dagar. Personligen tycker jag att det verkar vara en riktigt bra tjänst. Jag ser fram emot nya tips, inspiration och ytterligare motivation!

 

Gå in på www.motimate.se/promo från din iPhone och registrera din e-postadress för att själv testa i 10 dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback