Frukost

God morgon!

Har precis ätit och skulle nyss börja gå till gymmet men det verkar ha blivit ändrade planer. Passet börjar inte förrän 11 så jag tar bilen istället.

Jag har så länge jag kan minnas haft svårt för att äta frukost, i gymnasiet var det snarare regel än undantag att frukosten uteblev helt och hållet på tidiga mornar. På senare tid har jag insett vikten av en ordentlig frukost, det är ju trots allt början till en bra dag och det är så mycket lättare att koncentrera sig och uträtta saker med en mage som inte kurrar och smärtar av hunger.

Det känns som att frukost lätt kan bli ganska enformigt, i alla fall för mig som inte har världens inspiration alltid. Jag letar efter tips, ideér och recept för att få en mer varierad frukost. Idag testade jag att göra havrepannkakor, enligt ett recept från Matdagboken.

Själv hade jag kanel och lite vaniljyoughurt på. Det var ju inte lika gott som riktiga pannkakor men helt okej och definitivt ätbart :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kanske något att prova :)



Jag hoppas verkligen inte du tog illa upp av min förra kommentar, för det var i så fall inte min mening. Men jag reagerade precis på det du antog, men hade du middag och kvällsfika kvar så var det ju ingenting.



Jag tycker det är superviktigt att ha koll på vad man stoppar i sig, det är alldeles för många människor i dagens samhälle som inte gör det...



Ha en superbra dag och hoppas solen skiner hos dig!

2010-05-21 @ 10:20:07
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback