Härligt med spinning!

God morgon!

Gårdagens träning gick bra, 60 svettiga minuter i spinningsalen. Det var inte fullsatt som tur var så jag fick en cykel på en bra plats utan problem. Känslan och lättnaden när passet är avklarat är obeskrivlig, det är så skönt.

Min ambition när jag började med spinning var att i alla fall klara 30 minuter utan att ge upp, vare sig det var tungt, svettigt eller tråkigt. Jag var inte speciellt förtjust i träningsformen sen tidigare. 30 minuter utökades till 45 och nu kör jag 60 minuter med en fundering på att testa 75 minuter. Jag kör fortfarande korta pass, det beror helt på hur det passar in med tider och schema för övrigt.

Innan kändes 60 minuter som en omöjlighet, rena döden. Men nu i efterhand tycker jag snarare att det är enklare. Passen blir inte lika intensiva, det är ett behagligare upplägg med uppvärmning och lite nedvarvning i mellan. Dessutom är det så himla psykiskt, enbart psykiskt! I början tittade jag på klockan hela tiden och räknade minuterna tills passet skulle vara över. Visserligen tittar jag fortfarande på klockan i mellanåt, men inte på samma sätt.

Man klarar alltid mer än man tror, det går att pusha sig lite till och få ut det där lilla extra! Jag har blivit mycket mer uthållig men framför allt har jag lärt mig att inte ge upp! Nu ser jag passen som en utmaning,  ju längre desto bättre! En 75-minutare är inte allt för långt bort inom en snar framtid..

Kommentarer
Postat av: Pauline

Kul att du tyckte om tipsen! :) Gör det, båda två är superbra.. Idag finns fler tips, men för att överleva riktiga stressiga fulmorgonar.. :P

2010-06-11 @ 09:20:58
URL: http://fyndigt.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

skulle vilja prova det, vvet inte om jag skulle klara av 60 min, men om jag väl ger mig faan på det så kanske det går :P



2010-06-11 @ 09:46:27
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: Vilhelmina

Det lilla chipet köpte jag på Team Sportia för 300kr. :) Om du har Nikeskor som stöder det (då finns det ett "hål" under vänster skosula där man kan lägga chipet) kan man lägga i det som det är, annars kan man köpa till en hållare på t.ex löplabbet (fanns i deras internetshop också) och få det att fungera med andra skor också.



Det står i deras FAQ att "The Nike + iPod Sport Kit is compatible with the following Apple products: iPod nano (all versions), 2nd generation iPod touch, and the iPhone 3G S." så om det är den iPhone skall det fungera. ^^

2010-06-11 @ 09:48:56
URL: http://vilhelminaullemar.se
Postat av: Carro

Sv; Rygg var inte heller min favorit, pga att jag helt enkelt tränat det för lite och inte var speciellt stark i dessa muskler. Men envishet ger resultat, hihi :-) Och jag ÄLSKAR utmaningar.



Jag tycker att du redan har stor del i svaret i ditt eget inlägg här ovanför. Så läs det igen är mitt tips! ;-)

Ännu ett är att testa nya övningar och förändra passets upplägg med jämna mellanrum. Fråga andra om tips, läs olika övningsbanker i böcker, tidningar eller på internet, vidareutveckla dem du redan gör osv! Det gör träningen mer motvierande och spännande.

Och framför allt: Ha ROLIGT! :-)



Kram



2010-06-12 @ 23:07:59
URL: http://linglea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback