Slappar lite nu

Hej!

Nu sitter jag faktiskt och syndar lite.. vilket jag inte alls tänkt mig egentligen, men ibland blir det så. Huvudsaken är att det inte händer ofta och blir en vana.

Träningen gick väl okej idag. Som jag sagt tidigare föredrar jag att träna direkt efter jobbet och inte så sent på kvällen, men gjort är gjort och det var absolut inte dåligt, det kändes bara tyngre än vanligt. Jag hade inte lika mycket ork, dessutom åt jag för tätt inpå så jag fick både håll och kände mig lite slöare. Egentligen vet jag ju att det inte är bra, men det får helt enkelt bli en reminder till nästa gång.

Det var spinning och löpning idag som sagt. Var på ett pass för en instruktör jag aldrig har tränat för innan, hon var riktigt engagerad och full av energi. Roligt! Bra musik dessutom, det är så viktigt tycker jag!

Löpningen var lite tuff idag, benhinnorna vill fortfarande göra lite ont. Men trots håll och benont sprang jag på ändå, det blev bättre hela tiden och i slutet kändes det bra. Jag vet inte hur många ggr jag var nära på att ge upp under dom första minuterna. Jag envisades och klarade det ändå, utan problem! Sista minuten sprang jag dessutom på ännu snabbare hastighet på löpbandet. Det sitter bara i huvudet och är enbart psykiskt, man klarar så mycket mer än man tror, bara man inte ger upp!

Uppvärmning, 5 min gång, 1 min löp

2 min gång
16 min löp
5 min gång
1 min löp

Nedvarvning, 5 min gång

Dessa intervaller avslutade vecka 10, dag 3. Jag har 2 veckor kvar sen är jag färdig med detta programmet, roligt! Får se hur det går med benhinnorna tills dess bara. Fick ett nummer på gymmet idag till ett ställe i stan, tänkte ringa dom och eventuellt åka dit för en undersökning.

Mycket text, detta får vara allt för idag!


Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

svar; det är en energigel som höjjer blodsockernivån under längre träning, man dricker först 1/3 av innehållet i gelen och följer upp med 1-2 klunkar vatten. sedan gör man om detta var 20-30:e minut för att få extra energi.



har aldrig testat förr, men är nyfiken på hur och om, det påverkar:)

2010-06-02 @ 10:28:10
URL: http://rockspots.blogg.se/
Postat av: Vilhelmina

Bra musik är verkligen viktigt! :) Kul att du hittade en ny instruktör som du gillade. :)

2010-06-03 @ 00:08:26
URL: http://vilhelminaullemar.se
Postat av: Pauline

Ja det är det verkligen! :( Jag brukar träna spinning, aerobic, yoga, core och styrketräning mest.. :)

2010-06-03 @ 07:44:43
URL: http://fyndigt.blogg.se/
Postat av: It´s you and me ! Två smyckestävlingar pågår !

nice :)

2010-06-04 @ 12:53:28
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu blev jag springsugen, får nog ta en runda idag!

2010-06-07 @ 08:32:39
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Mr X

Hej Hej!

Tycke du ska uppdatera din blogg nu ! fixa in nån go rätt. kan rekommendera "lammkorv" "lammpaj" eller "lamkött" krydda me salt och peppar och steeeek !



Mr X

2010-06-07 @ 13:19:12
Postat av: Vilhelmina

Ser ut som ett fint schema du har där! :) Jag får nog gå tillbaka några veckor för att hitta en nivå som motsvarar där jag är, jag har baserat det jag kör nu mest på något jag hittade på marathon.se ("nybörjarens tolv första steg" kallades artikeln, finns här med programmet längst ner: http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=294 ) men all inspiration är naturligtvis bra! Och det som passar en till slut är antagligen en mix av allting.



Åh jag är så trött idag alltså, fattar inte varför.

2010-06-09 @ 14:35:22
URL: http://vilhelminaullemar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback