Fibrer till frukost

Jag är en person som alltid har ätit mycket och nästan konstant är hungrig eller sugen på något att stoppa i munnen. Okej, lite överdrift kanske lmen det jag vill komma fram till är att jag äter ganska ofta och trots det blir hungrig efter en ganska kort tid. Idag åt jag bland annat fibergröt, alltså havregrynsgröt gjort på fiberberikade havregryn istället för "vanliga".

För att hålla blodsockernivån hyfsat jämn försöker jag äta cirka var tredje timme, dessutom blir jag inte lika hungrig då. Nu har det snart gått närmare fyra timmar sedan jag åt frukost men jag tror att jag har hållit mig mätt fram tills nu just tack vare gröten. Ett bra tips alltså!

Hade lite kanel på idag och 1 dl mjölk till men ska testa mig fram och hitta lite goda och nyttiga alternativ för lite mer smak.


Bild: Tasteline.com

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

rågflingsgröt är den godaste fibergröten tycker jag :D himla nyttigt och mättande!

Ha en super bra start på veckan!

2010-05-10 @ 15:32:13
URL: http://amandafalk.se
Postat av: simone

Så kände jag också, nästan alltid hungrig, dricker en diet fuel till frukost numera, hjälper mig att gå ned i vikt, vara mätt och inta småäta :D

2010-05-10 @ 15:56:01
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback